150524

24 mei 2015 - Homosassa, Florida, Verenigde Staten

150524

Op weg naar onze laatste bestemming van deze prachtige reis met onze vriendjes: Christal River!
Het is twee honderd mile rijden, dus ik heb onderweg lekker gelezen.
We willen over Treasure Island naar Homosassa rijden; als we net over de tolweg zijn, bemerken we dat iedereen in Florida naar Treasure Island wil, we besluiten om te draaien en via een andere weg naar onze bestemming te rijden.
In Homosassa hebben wij onze campground: Homosassa River Rv park. Als we ingecheckt zijn gaan we naar het visitor centre van Homosassa Springs Wildlive park, op aanraden van Nic en Willeke, Ruben en Jorrit.
Het lijkt een beetje op een dierentuin, maar dan groter. Helaas is de waterstand erg laag, dus we gaan niet met bootje varen maar we worden gebracht met een treintje. We zien drie Mannatees, een heleboel vissen, veel vogels, flamingo’s, lepelaars, pelikanen. Helaas waren de meeste wilde dieren met vakantie, zij waren niet in hun verblijven.
Er is een groot meer waar heel veel bootjes op dobberen en waar veel mensen op zitten die luisteren naar ieder zijn eigen harde muziek en waar de alcohol behoorlijk vloeit. Niet te rijmen in een wildlive state park!
We worden wederom overvallen door een behoorlijke regenbui en ik hoor iemand uit Florida tegen iemand anders zeggen: this is Florida!!
We zijn zoet in het park tot het gaat sluiten. We rijden naar de camping waar we internet hebben, helaas zo verschrikkelijk traag dat ik er uren over doe om het verhaal van gisteren en vandaag te posten.
Maar…….we hadden ons ook vergist in de lasagne schotel: deze moet nog anderhalf uur in de oven, dus tussen de bedrijven door lukt het aardig om een en ander te posten.
Morgen gaan we proberen bij The Three Sisters een lekker strandje op te zoeken, te snorkelen en …….kijken of we met de Manatee’s kunnen zwemmen.

1. Sylvia:
    25 mei 2015
    Hoi hoi, fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! Jaaaaaa dat is Florida, af en toe een keiharde tropische regenbui! Maarja daar om is het land ook zo mooi groen.
    Het was zeker zo druk vanwege Memorial day?

Groetjes Sylvia