150516

16 mei 2015 - Kennedy Space Center Visitor Complex, Verenigde Staten

150516

Onderweg naar KSC ( Kennedy Space Centre) komen we ineens tot de ontdekking dat we de slide out van de RV niet ingeslide hadden. Dus een bijna noodstop gemaakt om toch maar even in te sliden.
We wilden ook zo graag op tijd op KSC zijn ;-) En ik wilde zo graag mijn cash cashen.
Wij waren een van de eerste binnen, we hebben meteen de bus-tour gedaan en op aanraden van Nic en Willeke zijn we links achter de chauffeur gaan zitten.
Wat hebben we prachtige dingen gezien, de geschiedenis van het Space programma, het Apollo  en Space Shuttle tijdperk in beeld en geluid inclusief o.a. de Atlantis zelf, de launch pads etc etc, te veel om op te noemen. Interessant was ook het nieuwe SLS programma waarmee we in 2030 een man op Mars willen zetten. Het space center is ook een vorm van natuurreservaat, we hebben zelfs tijdens de bus-tour voor een overstekende schildpad moeten stoppen, de buschauffeur liet ons twee keer een krokodil zien die in een meer lag en een aantal Manatee’s en een Arendsnest.
Ik ben zelfs met Jeanette in een simulator geweest. Deze simuleerde een lancering van de spaceshuttle, zo gaaf!!
Drie 3-D films bekeken, een van een reparatie aan de Hubble 3D, Atlantis, de maanlanding 4D en Journey To Space 3D. Te veel om op te noemen, maar zoooo interessant!
Rafael, Rick, Bastiaan, dit moet op jullie bucket list!!
Rob en ik zijn zeeeeeer benieuwd hoe technisch de communicatie tussen astronauten en de aarde gaat als de astronauten in de ruimte zijn zeker ook straks vanuit Mars (vertraging 40 minuten!!). Iemand ………?
En jaaaaaa ik heb mijn cash gevonden die door Willeke, Nicole, Ruben en Jorrit verstopt was. Goed dat Jeanette een pincet in haar tas had, anders had ik niet kunnen cashen. TFTC!!!! ( zie foto’s)
Gelukkig was het helemaal niet druk, dus we hebben alles kunnen zien wat we wilde zien.

1. Sylvia:
    17 mei 2015
    Hoi hoi, leuk dat jullie naar het KSC zijn geweest, daar kun je heel wat tijd doorbrengen.
    Leuk hè die alligatortjes.....

Heel veel plezier daar, lekker genieten!!!
    ( in NL gisteren 14 graden en heeel veel regen!)
  2. Alouske Mulder:
    17 mei 2015
    Het blijft zo leuk om al jullie verhalen te lezen!
    En dan ook regelmatig een persoonlijk app-je van Jeanette te krijgen. Ik geniet een beetje mee met jullie!
    Veel plezier!

Groetjes Alouske
  3. Sandra Huis in 't Veld:
    17 mei 2015
    Het is zo leuk om al jullie verhalen te lezen! Heb het idee dat ik stiekem mee rij! Super en nog veel plezier!
  4. Benno:
    18 mei 2015
    Staat je leuk zo'n pak. misschien kun je solliciteren?
    Volgens mij een fantastische dag voor de heren met al die techniek en communicatie!

Gr. A&B
  5. Oma:
    18 mei 2015
    Ik ben in mijn verslag vergeten te vermelden dat we ( omdat we zo vroeg binnen waren) nog de National Anthem hebben aangehoord, iedereen stokstijf, kijkend naar de vlag en de hand op het hart. Kippenvel moment!