150522

22 mei 2015 - Everglades Np, Florida, Verenigde Staten

150522

Vanochtend zijn we bijtijds uit Key Largo vertrokken richting Naples ( in de Everglades)
Eenmaal in de Everglades hebben we al verschillende krokodillen gezien in watertjes langs de weg. Ook hebben we schildpadden gespot, en een dode krokodil langs de HGW.
Op een gegeven moment weten we niet waar het visitor centre zou moeten zijn, er stond politie langs de kant van de weg en Rob heeft hen de weg gevraagd.
Bij het visitor centre hebben we info opgehaald over airboat rides en trails welke we kunnen lopen.
eerst lopen we een kleine trail waar we dachten kroko’s te zien, echter dat hebben we verkeerd ingeschat. We zien wel een prachtige bonte specht en een mooi gekleurde sprinkhaan.
Dan gaan we op weg naar Captain Jacks airboat rides waar we een tour gaan maken door een mangrove woud. Het blijkt dat er een krokodil daar is. Normaal leven ze nl niet in brak water. Dus…als je om kroko’s te spotten een airboat ride wilt maken moet je niet in een mangrove woud zijn! Dan lokken ze de krokodil ook nog eens met Marsh Mallows……..mmmmmm ik vind het niet normaal!
Daarna zien we een wasberen familie, die zijn erg dorstig. Onze kapitein had een flesje soda bij die hij opvoerde aan de dorstige beestjes……mmmmm…soda????
Natuurlijk doen ze dit alles om toeristen tevreden te stellen, het is echter niet mijn ding!
We gaan daarna nog op de krokodillenfarm kijken. Daar werd een en ander verteld over de krokodil, er waren poema’s, bobcats, schildpadden, slangen, gieren en twee otters te zien.
Op weg naar de camping komen we nog een trail tegen die we ook nog lopen al zijn we erg moe en warm en bezweet: het is hier zoooooo vochtig heet.
Op de camping worden we hartelijk ontvangen, het is er niet druk. Het ziet er allemaal keurig verzorgd uit en we kunnen nog een was doen.
Toen nog even boodschappen en we hebben gegeten bij The Five Guys. Heeeeerlijk, wat kunnen ze hier hamburgers bakken, daar kan de Mc echt niet tegenop!! Dit is een aanrader.
Ondanks dat we ons geheel hebben ingesmeerd met deet zitten vooral Jeanette en ik , helemaal onder de jeukende muggenbulten, grrrrrrrrrr
Zo nu mijn verhaal geschreven en plaatsen op de blog MET foto’s!!!!
Leuk om jullie reacties te lezen trouwens! Nog maar een paar dagen te gaan en dan zit het er weer op. Maar daar denken we nog niet aan ;-)

1. Harrold van Loveren:
    23 mei 2015
    och wat mooi allemaal mooie foto´s hoor daar moet je zeker nog niet aan denken aan de terug reis daar moet je pas aan de laatste dag aan denken geniet ervan en nog heel veel plezier daar groetjes Hvl
  2. Sylvia:
    23 mei 2015
    Huh...Marshmallows aan de alligator geven? wat een rare captain Jack, hahaha. Wij hebben de meeste gespot op de St. Johns River, en de gids gaf ze niks.

Balen van de muggenbulten! Maar geniet er maar van, alle muggen zijn hier nog steeds bevroren!

Oooohhhhh maak me gek, een hamburger van de Vijf Jongens.....everything on it?

Geniet nog lekker daar!!!!!
  3. Yvonne kruidhof:
    23 mei 2015
    Mooie foto's,nog nooit een kroko van zo dichtbij gezien. balen van de muggen,nog niet aan huis denken, maar genieten van Florida e.o.nog heel veel plezier.